Høringssvar om busterminalen

Høringssvar busterminal

Vedrørende kommuneplantillæg og lokalplan nr 2016-9. ny busterminal i Faaborg

“Det gælder om at holde fast i den historie, man har” citat museumsdirektør Erland Porsmose.2017.
– det er Faaborg Lokalråds bestyrelse helt enig i og årsag til, at vi mener, at det gør man bestemt ikke, hvis bussernes endestation i Faaborg reduceres til at være et trinbræt beliggende ude ved et supermarked. Den gamle stationsbygning repræsenterer et stykke Faaborg historie, som også hænger sammen med toldbygningen, havnen og de mange store fhv. købmandsgårde.de små huse gaderne og torvet.

For hvis skyld vil man flytte busterminalen? Hvem gavner det – borgerne de handlende eller turisterne?
Politikken har hidtil været at styrke bymidten og – og en af styrkerne er netop det flow der er imellem banegården og bymidten. Det nye kulturhus Helios har yderligere forstærket denne sammenhæng.
Vi kan ikke få øje på hvem denne flytning til minimum 10 mio kr vil gavne-

– det er Faaborg Lokalråds bestyrelse helt enig i og årsag til, at vi mener, at det gør man bestemt ikke, hvis bussernes endestation i Faaborg reduceres til at være et trinbræt beliggende ude ved et supermarked. Den gamle stationsbygning repræsenterer et stykke Faaborg historie, som også hænger sammen med toldbygningen, havnen og de mange store fhv. købmandsgårde. Denne historie kunne der gøres meget mere ud af at fortælle – også selv om stationsbygningen evt. skulle blive indgangsparti til et bagvedliggende nyt museum.
I stedet vil vi foreslå